9 darmowych narzędzi do monitorowania internetu

9 darmowych narzędzi do monitorowania internetu

Śledź, śledź i jeszcze raz śledź – to nie przykładowe menu w barze rybnym. To podstawowa zasada, jaka powinna przyświecać każdemu marketerowi i właścicielowi firmy. Monitoring wzmianek o Twojej marce, pojawiających się w social media i na innych stronach internetowych, pozwoli Ci zarówno utrzymać dobry kontakt z Twoimi klientami, jak i – w razie potrzeby – zareagować na kiełkujący kryzys. Jednocześnie aktywna i udzielająca się w sieci marka pokazuje, że za logo stoją ludzie z krwi i kości, do których można zwrócić się w razie problemu. Trzeba więc monitorować i reagować tak szybko, jak to możliwe. Dotyczy to w jednakowym stopniu małych, jak i dużych firm.

Płatne narzędzia do monitorowania internetu

Możesz oczywiście próbować monitorować internet na własną rękę. Na pewno wyszukiwarka Google pomoże Ci w tym. Jednak jest to zajęcie niezwykle czasochłonne. Poza tym ciężko jest filtrować w jakikolwiek sposób uzyskane wyniki. Dlatego polecamy skorzystanie z narzędzi specjalnie go tego stworzonych.

Narzędzia do monitorowania internetu zwykle są płatne, np. SentiOne, Brand24, Brandometr czy Newspoint. Są one naprawdę dobre i świetnie nadają się do wyszukiwania wszystkich wzmianek na temat Twojej firmy, pojawiających się w sieci. Jednak nie każdy może lub chce zaczynać od płatnej usługi monitoringu, szczególnie gdy jest się na początku drogi rozwoju firmy. Ale nie zwieszaj głowy ze zmartwienia – są bowiem całkowicie darmowe narzędzia, które pozwolą Ci na monitoring informacji o Twojej firmie w sieci. Jakie?

Google Alerts

Google Alerts to narzędzie do monitorowania internetu, które jest niezwykle przydatne, jeśli oczywiście odpowiednio je dostosujesz. Po prostu przejdź na stronę https://www.google.pl/alerts, wpisz szukaną frazę, wybierz dodatkowe ustawienia, jak częstotliwość aktualizacji, podaj e-mail i czekaj na wyniki :)

Monitoring sieci za pomocą Google Alerts

Minusem tego narzędzia jest to, że wyniki niejednokrotnie pojawiają się na twojej skrzynce nawet z kilkudniowym opóźnieniem w stosunku do daty publikacji treści on-line. Zatem jeśli liczysz na szybkie powiadomienia, sugerujemy wybrać inne narzędzie.

Socialmention

Jedno z lepszych darmowych narzędzi, na jakie trafiłam. Posiada wiele funkcji, co w przypadku darmowych narzędzi raczej się nie zdarza. Nie tylko przeszukuje niemal wszystkie kanały social media. Ocenia również sentyment wypowiedzi, pokazuje dane o 10 najaktywniejszych użytkownikach a także informuje, w których kanałach najczęściej pojawiały się wypowiedzi z danym słowem kluczowym. Uzyskane dane możemy zapisać w formacie CSV.

Socialmention

Minusem jest to, że nie można utworzyć własnego konta, dzięki któremu na bieżąco można by śledzić i przechowywać informacje pojawiające się w sieci.

Addict-o-matic

Addictomatic pozwala utworzyć spersonalizowaną stronę śledzenia informacji i ściąga treści z całego internetu w tym z Google, Yahoo, YouTube czy Flickr. Addictomatic jest bardzo łatwy w użyciu – wystarczy wpisać słowo kluczowe, aby śledzić dany temat. Tablicę możesz dowolnie personalizować, dzięki temu pojawiają Ci się informacje z tylko tych źródeł, na których Ci zależy.

Addict-o-matic

Mention

Doskonałe narzędzie do monitorowania internetu. Sprawdza wyniki w czasie rzeczywistym, dzięki czemu jesteś na bieżąco z dyskusjami pojawiającymi się w sieci. Masz również możliwość ustawienia alertów, co znacznie ułatwia pracę – nie musisz pamiętać o monitoringu, Mention sam Ci o tym przypomni. Jest to również narzędzie, które daje możliwość pracy grupowej.

Mention

W wersji darmowej masz możliwość ustawienia jednego alertu, wyświetlanych jest 250 najtrafniejszych wyników a dane aktualizują się raz dziennie. W każdej wersji płatnej, nawet tej najtańszej, wyniki odświeżają się w czasie rzeczywistym.

Netvibes

Narzędzie, które sprawdza wiadomości, zdjęcia oraz filmy w poszukiwaniu informacji o Twojej marce. Interaktywny panel pozwala na personalizację. Dzięki temu otrzymujesz tylko te wyniki, na których Ci zależy. W wersji darmowej niestety mocno ograniczony, ale płatna wersja VIP to jedyne 3,5 $ miesięcznie. Warto więc się skusić.

Netvibes

Topsy

Działa podobnie, jak wyszukiwarka internetowa. Jednak ma jedną, ogromną zaletę – można stworzyć alerty. Dzięki temu jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi informacjami pojawiającymi się w sieci.

Topsy

Co więcej możemy porównać ilość wzmianek pojawiających się o Twojej firmie z konkurencją. Wystarczy wpisać odpowiednie słowa kluczowe i gotowe! :)

Meltwater IceRocket

Poszukuje informacji na blogach, Twitterze i Facebooku, czyli to, co jest obecnie najważniejsze w świecie internetu. Niezwykle łatwe narzędzie w obsłudze – wystarczy wpisać wyszukiwaną frazę, kliknąć ikonę „szukaj” i czekać na wyniki.

Meltwater IceRocket

Social Pointer

Narzędzie to przeszukuje wypowiedzi, które pojawiają się w internecie ze szczególnym uwzględnieniem social mediów: Facebook, Twitter, Google Blogs, Google News, YouTube, Flickr, Picasa czy Delicious. Masz tutaj możliwość podzielenia słów kluczowych według kategorii, co pozwala Ci prowadzić monitoring dla wielu marek czy firm jednocześnie. Wyniki wyświetlają się w formie listy, możesz filtrować je po źródle, z którego pochodzą. Dostajesz również dostęp do statystyk. Narzędzie niezwykle przydatne, choć uważnie należy dobierać słowa kluczowe, aby ustrzec się przed spamem.

Social Pionter

How Sociable

Monitoruje wszystkie kanały social media. W wersji darmowej jest ich 12, ale można wykupić pakiet, w którym sprawdzanych jest aż 36 kanałów. Niestety najbardziej popularne kanały dostępne są wyłącznie w wersji płatnej. Kolejnym ograniczeniem jest możliwość śledzenia wyłącznie jednej marki w wersji darmowej narzędzia. Wyniki pokazują się w estetycznej, graficznej formie. Po kliknięciu istnieje możliwość podejrzenia szczegółów.

How Sociable

W tym artykule pokazaliśmy wyłącznie te narzędzia do monitorowania internetu, które śledzą co najmniej trzy różne źródła. Jest oczywiście wiele – zarówno darmowych, jak i płatnych – narzędzi, które pozwalają znacznie dokładniej monitorować wzmanki i aktywność użytkowników w konkretnych kanałach social media. Jeśli Twoja strategia przewiduje skupienie działań np. przede wszystkim na Facebooku – warto poszukać narzędzia, które będzie wyspecjalizowane pod tym kątem. Zdecydowanie warto jednak dysponować również szerokim spojrzeniem przy pomocy jednego z powyższych narzędzi. Fakt, że Ty wybierasz Facebooka, nie musi oznaczać, że Twoi klienci postąpią tak samo ;)

Jeśli masz pytania, lub chcesz coś dodać do powyższej listy, komentarze są do Twojej dyspozycji :)

Trójmiejska agencja e-marketingowa specjalizująca się w kampaniach lead generation, contencie i inbound marketingu. Chcesz poznać nas bliżej? Subskrybuj blog!

  • aklojj
    • https://twitter.com/art_ziolkowski Artur Ziółkowski

      co masz na myśli?

  • Adam

    Przetestowałem wszystkie narzędzia i monitori.pl wypada najlepiej – warto przetestować samemu. Dla blogerów dają pełne konto za darmo, więc wystarczy przedstawić się jako niszowy bloger i narzędzie jest darmowe ;)

    • https://twitter.com/art_ziolkowski Artur Ziółkowski

      Dzięki @disqus_Qw7TKlaquT:disqus! Można wiedzieć jakie funkcjonalności narzędzi brałeś pod uwagę przy ocenie?

  • Milenaach Ch

    wprawdzie szukałam alternatywy dla tego co obecnie używam i tu fajne znalazłam narzędzie (http://alterweb.pl/-sentione-jak-dziala) jednak sądziłam ze nieco więcej tu o tym znajdę

    • https://twitter.com/art_ziolkowski Artur Ziółkowski

      @milenaachch:disqus przykro mi, że nie znalazłaś, czego szukasz – jednak ten artykuł dotyczy darmowych narzędzi do monitorowania sieci. a jak zapewne zauważyłaś – Sentione darmowe nie jest ;)

  • Bastian Wyskowsky

    Przyda się w twoim zestawieniu social-peek.com ;)

    • https://twitter.com/art_ziolkowski Artur Ziółkowski

      Dzięki! :)

  • Lowski

    Dzięki za zestawienie. Nie sądziłem, że jest tyle darmowych narzędzi do monitorowania mediów. Rodzi to jednak problem – które z nich jest najlepsze? Testowaliście któreś z nich?

    UPDATE:
    • Sprawdziłem mention.com – nie jest darmowe. Istnieje jedynie wersja próbna.
    • SocialPointer zdaje się już nie działać

    • https://twitter.com/art_ziolkowski Artur Ziółkowski

      Hej, faktycznie przydałby się update, bo ten post ma już 3 lata ;) Część narzędzi nie działa już w ogóle ( n.p. Topsy), część zmieniła model dostępności.

      Swego czasu testowałem wszystkie i tak naprawdę trudno jednoznacznie stwierdzić, że narzędzie A jest najlepsze a narzędzie B najgorsze. Wszystko zależy od Twoich potrzeb – szukasz czegoś prostego na research ad hoc, czy bardziej kompleksowego rozwiązania?

      • Lowski

        Faktycznie… zwróciłem uwagę jedynie na ostatnie komentarze. Nie zauważyłem, że artykuł jest tak stary ;)

        Jeżeli istnieją jakieś darmowe substytuty Brand24 to chętnie przetestuję, ale nie oczekuję cudów :)

Na tej stronie wykorzystujemy ciastka. Ale bez obawy - podchodzimy do Twoich ciastek z szacunkiem ;) Dowiedz się więcej >>
OK, rozumiem
x