Google Analytics

Jak przygotować genialną listę słów kluczowych dla Twojej strony w mniej niż 30 minut?

Jak przygotować genialną listę słów kluczowych dla Twojej strony w mniej niż 30 minut?

Słowa kluczowe są jak drogowskazy, które kierują klienta do Twojego biznesu w sieci. To na nich opiera się większa część procesu związanego z pozycjonowaniem strony w wyszukiwarkach. Jak wiadomo - pozycjonowanie, to zadanie dla wytrwałych, cierpliwych i konsekwentnych, a na efekty trzeba czasem trochę poczekać. Jednak wszystko zaczyna się od dobrze zbudowanej bazy słów kluczowych. Krok po kroku, zbudujesz swoją listę w mniej niż 30 minut!   Kiedy zaczynasz budować listę słów kluczowych powinieneś pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim musisz być świadomy swojej grupy docelowej, dobierać do niej słowa kluczowe, ale również nie zapominać o swoich celach biznesowych. Uwzględnij na liście zarówno słowa ...

Jak pozbyć się spamu z Google Analytics?

Jak pozbyć się spamu z Google Analytics?

Spam w Google Analytics, to zjawisko niezwykle irytujące. Statystyki strony są po to, by pomagać w podejmowaniu trafnych decyzji marketingowych. Tymczasem, zwłaszcza na stronach z niewielkim ruchem tzw. referral spam może być odpowiedzialny nawet za 20-30% sesji widocznych w raportach. Nietrudno domyślić się, jak opłakane skutki może mieć decyzja podjęta podstawie tak zafałszowanych danych. Na szczęście jest dość prosty sposób, aby się od tego zjawiska uwolnić. (more…)

Pierwsze wrażenie w Internecie, czyli rzecz o bounce rate

Pierwsze wrażenie w Internecie, czyli rzecz o bounce rate

Gdy spotykamy się z nieznaną dotąd osobą, wywiera ona na nas tzw. pierwsze wrażenie. Według różnych źródeł czas, w którym do niego dochodzi, to od 7 do nawet 30 sekund. Czy w tym czasie polubimy tą osobę, zaufamy jej? Wpływ na to mają rozmaite czynniki - wizualne, werbalne i niewerbalne. Problem z pierwszym wrażeniem w stosunkach międzyludzkich jest taki, że trudno je zmierzyć. Często nie wiemy jakie ono jest, do czasu, aż się w pewien sposób nie ujawni (np. klient nie oddzwoni po spotkaniu) lub nie otrzymamy jasnej informacji zwrotnej. W Internecie jest nieco łatwiej, bowiem punktem, w którym wywieramy ...

Google Analytics – jak poprawnie skonfigurować śledzenie witryny?

Google Analytics – jak poprawnie skonfigurować śledzenie witryny?

Konfiguracja śledzenia witryny w Google Analytics, wbrew pozorom nie jest zadaniem zarezerwowanym dla wytrawnych programistów. Może (a nawet powinien) to zrobić każdy e-marketer lub właściciel strony internetowej. Wystarczy, że masz podstawowe pojęcie o budowie kodu źródłowego dokumentu html lub… ten artykuł, w którym krok po kroku pokazujemy jak ustawić nowe konto Google Analytics i dodać na swoją stronę kod śledzenia GA. (more…)

Odbiorcy w Google Analytics – jak czytać dane i raporty?

Odbiorcy w Google Analytics – jak czytać dane i raporty?

Google Analytics, to potężne i całkowicie darmowe narzędzie pozwalające na bardzo głęboką analizę tego, co dzieje się na firmowej stronie www. Choć niemal każdy słyszał o GA, zdecydowana większość firm i właścicieli stron www nawet w połowie nie wykorzystuje  jego możliwości, nie wspominając o praktycznym zastosowaniu informacji, jakie pojawiają się w statystykach. Google Analytics, to temat-rzeka. O tym, jak GA zrozumieć i wykorzystać w praktyce można by napisać książkę (i parę dobrych nawet napisano). No ale kto dziś czyta książki? ;) Postanowiłem więc "wziąć się za bary z kobyłą" i przybliżyć Ci to narzędzie w praktyce kawałek po kawałku. Zaczynamy ...

Na tej stronie wykorzystujemy ciastka. Ale bez obawy - podchodzimy do Twoich ciastek z szacunkiem ;) Dowiedz się więcej >>
OK, rozumiem
x