Jak przygotować genialną listę słów kluczowych dla Twojej strony w mniej niż 30 minut?

Jak przygotować genialną listę słów kluczowych dla Twojej strony w mniej niż 30 minut?

Słowa kluczowe są jak drogowskazy, które kierują klienta do Twojego biznesu w sieci. To na nich opiera się większa część procesu związanego z pozycjonowaniem strony w wyszukiwarkach. Jak wiadomo – pozycjonowanie, to zadanie dla wytrwałych, cierpliwych i konsekwentnych, a na efekty trzeba czasem trochę poczekać. Jednak wszystko zaczyna się od dobrze zbudowanej bazy słów kluczowych. Krok po kroku, zbudujesz swoją listę w mniej niż 30 minut!


 

Kiedy zaczynasz budować listę słów kluczowych powinieneś pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim musisz być świadomy swojej grupy docelowej, dobierać do niej słowa kluczowe, ale również nie zapominać o swoich celach biznesowych. Uwzględnij na liście zarówno słowa krótkoterminowe jak i długoterminowe. Oznacza to nic więcej jak, zawarcie wyrazów względnie oczywistych i szybko kojarzących się z Twoim biznesem, jak również słów, które są bardziej konkurencyjne, a ich wypozycjonowanie dopiero z czasem przyniesie wymierne korzyści.

Gdy będziesz tworzył słowa kluczowe:

  1. Pamiętaj aby do produktu dodać cechę lub właściwość, która go opisuje np. modne sukienki
  2. Trzymaj się zasady – jeden produkt, jedna cecha. Unikaj rozbudowanych fraz np. modne i stylowe sukienki
  3. Twórz frazy według zasady – od ogółu, do szczegółu. Zacznij od najbardziej szerokich pojęć związanych z branżą np. producent odzieży, a powinieneś skończyć na na tzw. long tails np. modne sukienki jesień 2015
  4. Buduj wyrazy zawsze zgodnie z zasadami gramatyki

Pusta kartka i gonitwa myśli – od czego zacząć, gdzie szukać inspiracji w tworzeniu słów kluczowych? Możesz oczywiście szukać natchnienia na spacerze, spróbować burzy mózgów albo podpytać znajomych. Możesz też po prostu wykorzystać kilka mistrzowskich technik.

Odwiedź własną stronę internetową

Mimo, że na pierwszy rzut oka, może wydać Ci się to dziwne, to jednak tam mieści się Twoja kopalnia słów kluczowych. Powinny one odzwierciedlać zawartość twojej strony internetowej. Od tego więc zacznij – wypisz wszystkie ważne słowa dotyczące produktów lub usług ze swojej strony, zrób ich dokładną listę, przejrzyj je pod kątem słów krótko i długoterminowych. Ten prosty zabieg pozwoli Ci doskonale skroić listę słów kluczowych dopasowanych do Twojej oferty i klienta.

Pomyśl jak Twój klient

Zastanów się, w jaki sposób poszukujesz informacji na temat usług czy produktów w sieci. Czy wpisujesz lokalizację, pytasz o opinię, a może chcesz tylko porównać cenę? Podobnie myśli Twój klient. Dodaj więc te wszystkie szczegóły do swojej listy słów kluczowych. W trakcie poszukiwania informacji o usłudze bądź ofercie, twoi klienci mogą być na różnych etapach zakupowych i w związku z tym szukają też różnych informacji, które mają ogromne znaczenie w procesie decyzji zakupowych. Najczęściej można podzielić ich według schematu:

  1. Klient zainteresowany produktem/usługą. Wpisuje najczęściej proste słowa kluczowe, 1-2 wyrazowe, często dość ogóle np. sukienki Gdańsk
  2. Klient, który wie już czego szuka, ale upewnia się w decyzji – porównuje ceny, szuka opinii. Najczęściej wpisuje frazy zawierające konkretną nazwę produktu, a nawet nazwę firmy czy samego brandu
  3. Klient, który jest zdecydowany na zakup oferty/usługi. Wpisuje więc w wyszukiwarkę długie słowa kluczowe, rozbudowane i szczegółowe

Dlatego ponownie zerknij na swoją listę słów kluczowych, to dobry moment, żeby dodać do niej nowe słowa lub zrobić kilka zmian.

Przetestuj listę w wyszukiwarce Google

Kiedy szukasz informacji w sieci, wyszukiwarka podpowiada Ci słowa i frazy. Lista ta tworzy się na podstawie zebranych danych od innych użytkowników. Możesz to wykorzystać przy tworzeniu swojej bazy słów kluczowych i sprawdzić, jak użytkownicy wpisują czy też łączą ze sobą konkretne usługi i produkty. Bardziej zaawansowanym narzędziem, które pozwoli Ci zweryfikować listę słów kluczowych Twojej firmy jest Keyword planner. Wystarczy zalogować się przez swoje konto Google Adwords i wybrać z menu opcję wyszukiwania słów kluczowych na podstawie wyrażenia, kategorii czy witryny. Obie opcje pozwolą Ci przetestować w sieci bazę słów kluczowych, które stworzyłeś. Dzięki temu prostemu zabiegowi, możesz dobrać słowa kluczowe z większą precyzją, usunąć te mniej trafione, albo zainspirować się do stworzenia kolejnych fraz.

Sprawdź słowa kluczowe konkurencji

Możesz również sprawdzić listę słów kluczowych Twojej konkurencji. Po pierwsze po to, żeby wiedzieć na jakie frazy pozycjonuje się podobna branża, a po drugie jak stworzyć unikatową listę słów długoterminowych pod własną działalność. Jednym z prostszych i darmowych sposobów jest zainstalowanie wtyczki meta seo inspektor w swojej przeglądarce. Po wpisaniu adresu konkretnej firmy, możesz sprawdzić w podglądzie ich słowa kluczowe zarówno jednowyrazowe jak i opisowe długie ogony. Możesz też skorzystać z narzędzia SEMstorm, które ma darmowy, 14 dniowy okres próbny. Po zalogowaniu, możesz wpisać tam adresy URL zarówno swojej strony jak i konkurencji. Dzięki temu zabiegowi poznasz listę słów kluczowych, na które pozycjonuje się konkurencja. Części z nich na pewno nie unikniesz i będą się pokrywać, jednak pomogą Ci sprawdzić i zweryfikować ponownie Twoją listę słów kluczowych.

Ostatni etap

Na koniec przejrzyj listę jeszcze raz, aby mieć pewność, że wybrałeś te najbardziej wartościowe. Jeśli sam masz problem z ich oceną, ponownie możesz skorzystać z Keywords Plannera, wybierając funkcję sprawdzenia natężenia ruchu dla list słów kluczowych. Wystarczy wkleić pełną listę fraz i pobrać prognozy dla nich. W lewym górnym oknie wpisz przykładową stawkę i możesz pobrać gotowy plik. W wygenerowanym zestawieniu zwróć przede wszystkim uwagę na informacje dotyczące miesięcznej ilości wyszukiwanych fraz oraz na ich konkurencję.

Testuj i optymalizuj

Kiedy już stworzyłeś swoją idealną listę słów kluczowych, to jedyne co musisz zrobić w następnym kroku, to przetestować ją. Stworzona w ten sposób lista powinna dość szybko pokazać pierwsze efekty. Najważniejsze żeby regularnie śledzić ich skuteczność, weryfikować i optymalizować.

Powodzenia!

Zajmuje się promocją i marketingiem, szczególnie w zakresie social media, komunikacji marki i tworzeniu treści. Od kilku lat realizuje różnorodne i ciekawe projekty, współpracuje z mediami i pisze. Prywatnie uwielbia dobrą książkę i kawę.

  • http://Wystartuj.blogspot.com Patryk Tarachoń

    Chciałbym bardziej konkretny poradnik. Gdzie co wkleić, jak szukać danych słów, itd.

    • https://twitter.com/art_ziolkowski Artur Ziółkowski

      Hej @pszczerry:disqus – dzięki za sugestię. A może chciałbyś, żeby w ogóle ktoś zrobił listę słów kluczowych za Ciebie? :)

      • http://Wystartuj.blogspot.com Patryk Tarachoń

        To nie jest takie trudne, poza tym nie znam nikogo kto by chciał zająć się czymś takim bez wynagrodzenia. Poza tym najlepiej się czuję gdy sam się zajmuje swoim blogiem.

Na tej stronie wykorzystujemy ciastka. Ale bez obawy - podchodzimy do Twoich ciastek z szacunkiem ;) Dowiedz się więcej >>
OK, rozumiem
x