Rozliczenie efektywnościowe

Zanim wybierzesz agencję e-marketingową, której zechcesz powierzyć budżet promocyjny swojej firmy, musisz wiedzieć, że Pomysłowni wyznają w działaniu jedną zasadę. Jest nią:

Efektywność ponad wszystko!

Oznacza to, że na każdym etapie realizacji usługi dla Ciebie, najważniejszym kryterium oceny jakie będziemy stosować, będzie odpowiedź na proste pytanie – czy to działa? Jeśli działa – to znaczy, że dobrze wykonaliśmy swoją pracę, a Twoja firma osiąga cele, na których Ci najbardziej zależy. Analogiczną zasadę stosujemy w rozliczeniach z naszymi klientami – zapłacisz nam za osiągnięte efekty, nie za złożone obietnice.

W pierwszym etapie współpracy, wspólnie ustalimy cel, który chcesz osiągnąć za pośrednictwem naszych działań. Do tego celu dobierzemy najlepiej prezentujący go wskaźnik analityczny (tzw. kluczowy wskaźnik efektywności, ang. key performance indicator, KPI).

Doprecyzujemy także zakres działań, dzieląc je na te, które chcesz na nas scedować oraz takie, które jesteś w stanie wykonać korzystając z własnych zasobów. Przestawimy Ci kompletny kosztorys realizacji zlecenia.

Jeśli w toku prowadzonych działań ustalony wskaźnik wzrośnie – na fakturze po wykonaniu usługi znajdziesz pozycję “premia za efekty” o adekwatnej wysokości. Jeśli zaś wskaźnik nie wzrośnie, rozliczymy jedynie podstawy zwrot kosztów usługi (np. przygotowanie grafiki lub tekstów objętych prawami autorskimi).

Jak to wygląda w praktyce?

Cel

Sprecyzuj efekt, jaki chcesz uzyskać dzięki naszej współpracy.

KPI

Ustalamy kluczowy wskaźnik efektywności i towarzyszący mu poziom premii za sukces.

Kosztorys

Przygotowujemy kosztorys działań dodatkowych, na podstawie ustaleń.

Płatność

Po zakończeniu zlecenia płacisz wyłącznie za osiągnięte efekty i prace zlecone dodatkowo.

Oto kilka przykładowych KPI:

Zasięg

Stosowany najczęściej w Social Marketingu wskaźnik informujący o tym, do ilu osób udało się dotrzeć z komunikacją marki. Stały wysoki i systematycznie powiększający się zasięg pozwala dotrzeć do nowych potencjalnych klientów z informacją o firmie i jej ofercie. Najlepiej obrazuje także działania wizerunkowe firmy.

CTR (click- through-rate)

Wskaźnik używany w kampaniach promocyjnych informujący o tym, ilu użytkowników kliknęło w reklamę i zapoznało się z promowaną treścią. Dla dokładniejszego obliczenia CTR można zastosować pomniejszenie go o Wskażnik odrzuceń na stronie docelowej (bounce-rate), który prezentuje ilość użytkowników, którzy zaraz po kliknięciu zamknęli stronę docelową.

CR (conversion-rate)

Wartość informująca o odsetku użytkowników, którzy w wyniku prowadzonej kampanii wykonali pożądaną akcję (np. zadeklarowali zakup, polubili fan page, wypełnili formularz). Jest optymalnym miernikiem efektywności strony docelowej kampanii.


Wypróbuj nas!

Chcesz sprawdzić, jakie korzyści rozliczenie efektywnościowe może przynieść Twojej firmie? Skontaktuj się z nami, a przedstwimy Ci niezobowiązującą wycenę działań w modelu efektywnościowym dla Twojej firmy.

Zamów wycenę
Na tej stronie wykorzystujemy ciastka. Ale bez obawy - podchodzimy do Twoich ciastek z szacunkiem ;) Dowiedz się więcej >>
OK, rozumiem
x